تاریخچه برندها

تاریخچه هارمن کاردون (HARMAN KARDON) – از ابتدا تا سال ۲۰۱۹

تاریخچه هارمن کاردون (HARMAN KARDON) - از ابتدا تا سال ۲۰۱۹

تاریخچه شرکت بین المللی هارمن کاردون

می توان گفت اکثر فعالان در زمینه صوت و موسیقی با محصولات شرکت بزرگ هارمن کاردون(HARMAN KARDON) آشنایی دارند و صدای بی نظیر محصولات این شرکت را لمس کرده اند

در این مقاله قصد داریم به شرح تاریخچه این کمپانی بپردازیم.هارمن کاردون یک شرکت آمریکایی است که در زمینه طراحی و مهندسی محصولات مختلف برای خودرو سازان، مصرف کنندگان و کسب و کار در سراسر جهان فعالیت می کند.

دکتر سیدنی هارمن:

موسس این کمپانی دکتر سیدنی هارمن ، بعد از فارغ التحصیلی در رشته فیزیک به عنوان مدیر برای شرکت دیوید بوگن کار می کرد که تولید کننده اسپیکر و سیستم های معمولی بود . او در سال ۱۹۱۸ در شهر مونترال کشور کانادا به دنیا آمد و در شهر نیویورک بزرگ شد . پدر او در یک شرکت ساخت سمعک در نیویورک کار میکرد و در تجارت و سیاست هم دستی داشت و به عنوان یک دانشمند همواره مورد توجه بود.

سیدنی هارمن در سال ۲۰۰۷ به عنوان کار آفرین برگزیده انتخاب شد.او یک صنعتگر، مخترع و فعال درزمینه  آموزش و نشر بودو سال ها در زمینه تولید و سیستم صوت فعالیت داشت.

هارمن کاردون(harman kardon):

دکتر سیدنی هارمن(Sidney haman) و  همکارش مهندس برنارد کاردون(Bernard kardon) که مهندس ارشد شرکت بوگن بود با هم فکری یکدیگر دریافتند که با اصلاحات و تغییراتی در آمپلی فایرهای شرکت بوگن می توانند وضوح مبهوت کننده ای به موسیقی ببخشند.

در سال ۱۹۵۳  این دو نفر شرکت هارمن کاردون را با سرمایه اولیه ۵ هزار دلار برای هرکدام تشکیل دادند. دکتر سیدنی هارمن و برنارد کاردون در سال ۱۹۵۴ موفق به تاسیس کمپانی بین المللی با نام “هارمن کاردون”  شدند که هدف آن ساخت تجهیزات صوتی با کیفیت بالا بود . چهار سال بعد از تاسیس ، اولین گیرنده رادیویی استریو را در جهان تولید کردند و این تولید شروع موفقی برای این کمپانی تازه تاسیس شد.

اولین محصول این شرکت گیرنده ای بود که از ترکیب یک رادیو FMو یک آمپلی فایر ساخته شده بود. این گیرنده برای همه افراد، حرفه ای و آماتور، قابل استفاده بود.

در ۱۹۵۶ دکتر هارمن سهم کاردون از شرکت را خریداری کرد و توانست فعالیت آن را بسیار گسترش دهد

کمپانی هارمن کاردون موفق شد حق تولید رادیو پخش های کمپانی های اتومبیل سازی بزرگی مثل لکسوس(lexus) ،بی ام و(BMW)، تویوتا(Toyota)، مرسدس بنز(Mercedes_benz)و جنرال موتور(General_motors) را در اختیار بگیرد.

هدف کمپانی هارمن کاردون این است که بهترین صدا را به راحت ترین شکل به گوش دوست داران موسیقی برساند

محصولات هارمن کاردون:

هارمن کاردون اولین شرکتی بود که پورتهای ورودی و خروجی را در دستگاه های صوتی با  رنگ های مشخص تعریف کرد .در آن زمان این شرکت در طراحی سیستم های صوتی استریو و کاست پلیر(cassette_player) پیشتاز بود و کنترلی که به صورت خودکار یک سیستم سینمای خانگی را تنظیم کند طراحی کرد . هم اکنون هر چیزی را که شما از سیستم صوتی انتظار دارید هارمن کاردون به راحتی در اختیار شما قرار می دهد.

سیستم های صوتی خانگی، اسپیکرهای بی سیم،  از جمله محصولات این کمپانی می باشند. این کمپانی به علم متعهد است و از آخرین دستاوردهای تکنولوژی در تولید محصولات خود استفاده می کند و هم اکنون در زمینه تولید سیستم های خانگی ، شخصی و کامپیوتر فعالیت می کند و محصولات پُر فروشی در زمینه کامپیوتر  و  Speaker Docks پایگاه صوتی (IPAD)  را تولید می کند و محصولاتی با طراحی فوق العاده را برای دوستداران موسیقی می سازد و سهم بزرگی در بازار سیستم های صوتی حرفه ای به خود اختصاص داده است .هم اکنون اسپیکر زیبای Sound Sticks  در موزه هنرهای مُدرن نیویورک به صورت دائمی به نمایش گذاشته شده است . تمام محصولات این شرکت با دستگاههای ساخت شرکت اپل (Apple) کاملاً سازگارند.

برندهای هارمن کاردون:

امروزه تولیدات هارمن شامل مارک های جی بی ال، مارک لوینسون و اینفینیتی می باشد:

جی بی ال(JBL): کمپانی بلندگو ساز مطرح آمریکایی در زمینه تولید سیستم های صوتی خانگی و حرفه ای

(amlifiers,professional speakers,home/car speakers)

مارک لوینسون(Mark Levinson): تولید سیستم صوتی خودرو برای کمپانی لکسوس

اینفینیتی(Infiniti): اسپیکر ها و بلندگوهای آن را می توان در مینی ون های کرایسلر و مرسدس بنز کوپه ، مرکز فضایی کندی، سالن اپرای سیدنی و استدیو ضبط صدای مدونا پیدا کرد. اپل ساب(ISUB): ووفرهای شفاف هارمن کاردون که جز آثار ماندگار در موزه هنرهای مدرن نیویورک قرار دارد. با گذشت زمان هارمن خودش را در سال ۲۰۰۸ به عنوان مدیر اجرایی شرکت بازنشسته کرد تا آن زمان در شرکت ۱۵ هزار نفر مشغول کار بودند( حقوق سالانه سیدنی هارمن سه و نیم بیلیون دلار گزارش شده بود)

هم اکنون دفتر مرکزی هارمن کاردون در استمفورد، کنتیکت، ایاالات متحده قرار دارد و “دینش پالیوال” مدیرعامل و رییس این شرکت می باشد.

سایر برندهای زیر مجموعه هارمن کاردون:

Soundcraft ساند کرافت: میکسرهای حرفه ای صوت live و  studio

BSS(بی اس اس): پروسسور های حرفه ای سیستم های صوت تحت شبکه

AKG(ای کی جی): میکروفن و هدفون های live و  studio

Lexicon(لکسیکن): مالتی افکت های دیجیتال live و  studio

DBX(دی بی ایکس): پروسسورهای حرفه ای صوتی(اکولایزرها، کمپروسورها،…)

Crown(کرون): پاور آمپلی فایر های حرفه ای

STUDER(استادر): میکسر های حرفه ای صوت

مقاله تاریخچه هارمن کاردون با استفاده از ترجمه تاریخچه اصلی این شرکت و از سایت های معتبر گردآوری شده است. برای انتشار ذکر نام منبع، الزامی است

4 نظر در “تاریخچه هارمن کاردون (HARMAN KARDON) – از ابتدا تا سال ۲۰۱۹

  1. فرشاد گفت:

    سلام بنظر شما جی بی ال بهتره یا هارمن کاردن

    1. مهدی گفت:

      سلام فرشادجان، جی بی ال یکی از زیر مجموعه های هارمن کاردون هست. جی بی ال به صورت تخصصی روی اسپیکر فعالیت میکنه. اگر قصد خرید اسپیکر خانگی دارید می تونید از محصولات هارمن کاردون استفاده کنید. اگر قصد خرید اسپیکر (منظور باند های بزرگ هست) پسیو یا اکتیو رو دارید می تونید از محصولات جی بی ال استفاده کنید.

  2. فریبرز مرادی گفت:

    درود بر شما.
    سپاس از شما و زحمات شما که اینهمه اطلاعات مفید رو قرار دادید.
    لذت بردم از اینهمه محصولات خوب هارمن کاردن و تمام محصولات با کیفیت امریکایی.
    فوق العاده تخصصی کار میکنن.
    بدرود…

    1. mahdi2309 گفت:

      سلام، خوشحالیم که مفید هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *