صدابرداری

فرق اکو آمپلی فایر با میکسر

فرق اکو آمپلی فایر با میکسر

اکو آمپلی فایر و میکسر دو تجهیز صوتی حرفه‌ای و تخصصی هستند که برای کاربردهای مشخص طراحی و تولید شده‌اند. با توجه به این که معمولا فرآیند و نحوه کار این دو تجهیز مانند یکدیگر است، درک و شناخت تفاوت آن‌ها از هم ممکن است برای برخی راحت نباشد. بنابراین آشنایی با فرق اکو آمپلی فایر با میکسر برای کسانی که در این حوزه درگیر هستند و شاید نیاز به خرید چنین تجهیزاتی دارند، بسیار مفید خواهد بود. از این رو در این مطلب به بررسی کاربرد و کارکرد هر کدام از این دستگاه‌ها می‌پردازیم و سپس تفاوت این دو را نیز بیان می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص حتما تا انتها همراه صوتیران باشید.

فرق اکو آمپلی فایر با میکسر در چیست؟

در مکان‌ها و فضاهای مختلف، برای این که صدا به طور واضح و رسا به گوش مخاطب برسد، از سیستم‌های تقویتی مناسبی استفاده می‌شود. از این دست سیستم‌ها می‌توان به اکو آمپلی فایر و میکسرها اشاره کرد. اما این دو تجهیز پرکاربرد به دلیل نزدیک بودن کارایی و عملکردشان معمولا با هم اشتباه گرفته می‌شوند و برخی تصور می‌کنند که تفاوتی نیز بین آن‌ها وجود ندارد. برای درک بهتر فرق اکو آمپلی فایر با میکسر، ابتدا در مورد هر کدام از آن‌ها اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار خواهد گرفت و سپس در ادامه به بیان فرق آن‌ها پرداخته می‌شود.

اکو آمپلی فایر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

فرق اکو آمپلی فایر با میکسر چیست

از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین ابزارها برای تقویت صدا اکو آمپلی فایر است. این دستگاه به افزایش کیفیت صدای خروجی از دستگاه‌های مختلف کمک می‌کند. در واقع صدایی که از منبعی مشخص خارج می‌شود، در صورت اتصال اکو آمپلی فایر، ابتدا به آن وارد شده و سپس به اسپیکر یا باند مربوطه وارد می‌شود که صدایی بلند و کاملا واضح در محیط پخش شود.

احتمالا انواع این ابزار را به صورت صندوق‌های چهارگوش در مکان‌هایی مانند مدارس، مساجد و … دیده باشید. در این دستگاه صدا به وسیله ورودی که جک ۳.۶ میلی‌متری است برای تقویت و وضوح بیشتر وارد می‌شود. روی دستگاه اکو آمپلی فایر ولوم‌ها و درجه‌های گوناگونی وجود دارد که هر کدام وظیفه مشخصی دارند. ولوم تریبل برای تنظیم کردن مقدار زیرصدا و ولوم بیس هم برای تنظیم بم بودن صدا کاربرد دارد. همچنین با کمک ولوم اکو می‌توان به صدای دریافتی اکوی مشخصی داد. در خصوص کاربردهای این تجهیزات صوتی باید بگوییم که در هر مکانی که نیاز به تقویت صدا وجود داشته باشد، می‌توان از آن بهره برد.

همچنین شما می‌توانید برای تهیه انواع اکو آمپلی فایرها از بهترین برندهای موجود، از طریق فروشگاه صوتیران اقدام کرده و بهترین محصولات موجود بازار را خریداری کنید.

میکسر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در ادامه بحث فرق اکو آمپلی فایر با میکسر به معرفی و بررسی میکسر می‌پردازیم. میکسر هم ابزار صوتی دیگری است که برای تنظیم و تقویت صدا به شکل‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. میکسرها امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند و در واقع باید گفت که برای تنظیم و کنترل حرفه‌ا‌ی‌تر صدا به میکسرها احتیاج داریم. از این رو آهنگسازان و نوازندگان برای کنترل بیشتر روی صدا، معمولا از چنین ابزاری استفاده می‌کنند. میکسرها در انواع مختلفی وجود دارند که برخی از آن‌ها شامل میکسر آنالوگ، میکسر دیجیتال، میکسر به صورت نرم افزار، پاور میکسر، استودیویی و… هستند.

روی میکسرها معمولا شاهد تعداد بیشتری ولوم هستیم که به کاربرد اجازه تسلط بیشتری را می‌دهند و امکانات تقویت و کنترل صدا نیز در آن‌ها بیشتر است. می‌توان اینگونه نیز در خصوص میکسرها صحبت کرد که کار کردن با آن‌ها تخصصی‌تر از کار کردن با اکو آمپلی فایرها است و نیاز به مهارت و دانش بیشتری دارد. برای خرید انواع میکسر نیز این امکان برایتان فراهم شده است که بهترین مدل‌های بازار را با بهترین قیمت‌ها از فروشگاه تخصصی انواع تجهیزات صوتی صوتیران تهیه کنید.

فرق اکو آمپلی فایر با میکسر چیست؟

در انتها پس از بررسی و معرفی این دو تجهیز صوتی پرکاربرد، در خصوص تفاوت اکو آمپلی فایر با میکسر بحث می‌کنیم. از نظر ظاهری دستگاه‌های اکو آمپلی فایر معمولا به شکل صندوق و به حالت ایستاده و با ارتفاع هستند؛ اما میکسرها را اغلب به شکل تخت و باریک می‌سازند.

همچنین برخی از افراد کار کردن با میکسر را به دلیل امکانات تخصصی‌تر و گزینه‌های موجود برای تنظیم صدا سخت‌تر می‌دانند که البته در صورت تسلط کافی روی آن، سختی چندانی در کار کردن با میکسر وجود ندارد. همچنین در انتها باید گفت که میکسرها با ترکیب کردن چندین سیگنال، باعث بهتر شدن و تقویت صدا می‌شوند. این دستگاه صوتی چند سیگنال را گرفته به در نهایت آن‌ها را به خروجی‌های مد نظر تبدیل می‌کند. در خصوص اکو آمپلی فایر این موضوع به این صورت است که سیگنال تک با دامنه کوتاه دریافت شده و سپس تقویت می‌شود.

همچنین به دلیل شکل ظاهری میکسرها ممکن است برخی از انواع آن برای حمل و نقل و جابجایی گزینه بهتری به حساب بیاید.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی فرق اکو آمپلی فایر با میکسر پرداختم؛ هر کدام از این دو تجهیز برای تقویت و کنترل صدا به کار گرفته می‌شوند که با توجه به تفاوت‌هایی که دارند برای کاربردهای مشخصی مناسب هستند. با بررسی تفاوت‌های این دو دستگاه می‌توانید تصمیم نهایی خود را برای تهیه میکسر یا اکو آمپلی فایر بگیرید. همچنین برای بهره‌مندی از راهنمایی‌های بیشتر و مشاوره، صوتیران این امکان را برایتان فراهم کرده که از طریق راه‌های ارتباطی موجود با کارشناسان ما در تماس باشید. برای خرید محصولات اصل و باکیفیت صوتی نیز می‌توانید فروشگاه اینترنتی صوتیران را به عنوان مرجعی معتبر و باسابقه در نظر گرفته و محصولات مدنظرتان را در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *