صدابرداری

سیستم کنفرانس چیست؟

سیستم کنفرانس چیست

احتمالا تا به حال به میکروفن و تجهیزات صوتی که پیش روی افراد در جلسات مختلف بوده است توجه کرده‌اید؛ این ساده‌ترین تعریف برای اینکه بدانید سیستم کنفرانس چیست می باشد که می‌تواند برای بهبود و تقویت صدا به کار رود. در حقیقت تمامی تجهیزاتی که به کمک آن در چنین سیستمی صدا به گوش مخاطب رسیده و افراد حاضر می‌توانند با آن صحبت کنند، سیستم کنفرانس نام دارد.

این سیستم کاربردهای متعددی داشته و در انواع مختلفی هم تولید می‌شود. ما در این مطلب به این پرسش که سیستم کنفرانس چه کاربردی دارد پاسخ خواهیم داد. بنابراین اگر تمایل دارید در مورد این سیستم و همچنین نحوه خرید آن اطلاعات کاملی داشته باشید، حتما این مطلب را دنبال کنید.

سیستم کنفرانس چیست؟

سیستم کنفرانس چیست

سیستم کنفرانس مجموعه ابزارها و تجهیزاتی است که به کمک آن صدا با کیفیت و قدرت بالاتری پخش می‌شود و افراد حاضر در جلسه‌ای مشخص توانایی صحبت کردن را خواهند داشت. سیستم کنفرانس دارای انواع مختلفی است که هر کدام ویژگی مخصوصی دارند؛ به طور مثال برخی از آن‌ها می‌توانند صدای افراد صحبت‌کننده را ضبط کنند.

امروزه در سازمان‌ها و نهادهای مختلف جلسات متعددی برگزار می‌شود که گاه تعداد افراد حاضر در آنها بالا هستند. علاوه بر در نظر گرفتن سالن کنفرانس مناسب برای چنین جلسات و نشست‌هایی، باید به سیستم کنفرانس این سالن‌ها نیز دقت شود. فرض کنید افراد حاضر در جلسه برای صحبت کردن مجبور باشند صدای خود را تا حد زیادی بالا ببرند یا صدای فرد سخنگو به هیچ عنوان به دیگران نرسید.

بنابراین برای جلوگیری از چنین مشکلاتی که می‌تواند بازدهی جلسات و نشست‌ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد، باید از سیستم‌هایی تحت عنوان سیستم کنفرانس استفاده شود. پس ساده‌ترین جواب به این سوال که سیستم کنفرانس چیست اینست که این سیستم برای ارتباط بهتر افرد حاضر در جلسات و مکان‌های مختلف و صحبت کردن آن‌ها در نظر گرفته شده است.

کاربردهای سیستم کنفرانس چیست؟

کاربرد سیستم کنفرانس چیست

حال با توجه به معرفی کلی سیستم کنفرانس، شاید پاسخ به این سوال که کاربرد سیستم کنفرانس چیست راحت‌تر باشد. در حقیقت در هر مکان و فضایی که لازم باشد صدای افراد دارای قدرت و کیفیت مناسبی بوده و امکان برقراری ارتباط راحت‌ و موثر بین افراد حاضر وجود داشته باشد، می‌توان از سیستم کنفرانس استفاده کرد.

کلاس‌های درس، سالن‌های همایش، سالن‌های کنفرانس، محل برگزاری جلسات، بانک‌ها، دفاتر، مراکز مختلف و … از جمله محل‌هایی هستند که می‌توان از سیستم کنفرانس برای آن‌ها استفاده کرد.

اجزای مختلف سیستم کنفرانس چیست؟

اجزای سیستم کنفرانس چیست

در این بخش نگاهی به برخی از اجزای تشکیل‌دهنده سیستم‌های کنفرانس خواهیم داشت. به طور کلی ممکن است سیستم‌های کنفرانس شامل میکروفن، باندها و بلندگو سقفی و ایستاده، آمپلی فایر، میکسر و … باشند. همچنین در برخی از انواع آن که امکانات دیگری را نیز فراهم می‌کند ممکن است تجهیزاتی همچون سیستم‌های نمایش تصویر، سیستم‌های مستندسازی، سیستم رای گیری، سیستم کنترل مرکزی و … وجود داشته باشد.

انواع سیستم کنفرانس چیست؟

 

انواع سیستم کنفرانس چیست

در کل سیستم‌های کنفرانس را به دو دسته سیمی و بدون‌سیم تقسیم‌بندی می‌کنند. نوع باسیم این سیستم برای قرار گرفتن در مکانی ثابت گزینه بهتری هستند. این نوع مزایایی همچون هزینه کمتر نصب و راه‌اندازی، عملکرد بهتر نسبت به تداخلات صوتی و ثبات بیشتر را دارد. البته باید در هنگام نصب آن‌ها تمامی جزئیات را در نظر گرفت. برخلاف سیستم باسیم که از سیگنال دیجیتال و آنالوگ برای انتقال صدا استفاده می‌شود، در نوع بدون‌سیم از وای فای و مادون قرمز استفاده می‌شود. این سیستم برای مکان‌هایی که به طور ثابت فعالیت ندارند گزینه بهتری است.

حال در زیرمجموعه این دو نوع، انواع مختلف دیگری همچون سیستم آنالوگ و دیجیتال وجود دارند. سیستم دیجیتال به دلیل کیفیت بالاتر و همچنین امکانات بیشتری مثل ارسال تصاویر، ایجاد سیستم یکپارچه، امکان رای گیری و … بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. سیستم کنفرانس چندرسانه‌ای نیز همانطور که از نامش پیداست علاوه بر صدا امکان ارسال و جابه‌جایی تصاویر را نیز مهیا می‌کند.

سیستم کنفرانس با ترجمه همزمان نیز نوع پرکاربرد دیگری است که فرد می‌تواند با استفاده از هدفون، ترجمه صحبت‌های فرد سخنگو را به طور همزمان گوش کند. سیستم کنفرانس با امکان رای گیری نیز دیگر سیستم کنفرانس است که برای مواقعی که در جلسه و نشست‌ها نیاز به رای گیری وجود دارد، کاربرد دارد؛ در حقیقت به کمک همان نمایشگر پیش روی افراد، امکان ثبت رای وجود خواهد داشت.

مشاوره رایگان سیستم کنفرانس

مشاوره رایگان سیستم کنفرانس

در انتها می‌خواهیم به این نکته اشاره کنیم که بهترین انتخاب برای مشاوره رایگان و خرید سیستم کنفرانس چیست؟ مجموعه مهندسی و تخصصی صوتیران با سابقه طولانی در عرضه انواع تجهیزات صوتی از جمله سیستم‌های کنفرانس بهترین مرکز برای ارائه مشاوره رایگان قبل از خرید است.

همچنین در صورت نیاز می‌توانید انواع سیستم‌ کنفرانس را با بهترین قیمت از مرجع فروش صوتیران تهیه کنید. با توجه به این که نصب سیستم‌های کنفرانس نیز اهمیت بسیار بالایی در عملکرد آن‌ها دارد، باید به بهترین و دقیق‌ترین شکل انجام شود. مجموعه صوتیران کلیه این خدمات را نیز به بهترین شکل و با قیمتی به‌صرفه ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی

در این مطلب در مورد این که سیستم کنفرانس چیست و چه کاربرد و انواعی دارد صحبت کردیم؛ سیستم‌های کنفرانس بهترین انتخاب برای برقراری ارتباط در جلسات و همایش‌ها هستند. این سیستم‌ها صدا را به خوبی تقویت کرده و این امکان را فراهم می‌کنند که همه افراد با هم در ارتباط موثری باشند. اگر نیاز به راهنمایی بیشتر دارید می توانید با شماره ۰۹۱۳۲۹۷۹۵۹۰ در تماس باشید.

کاربرد سیستم کنفرانس چیست؟

معمولاً از سیستم کنفرانس برای صحبت کردن در سالن های کنفرانس استفاده می شود.

قیمت سیستم کنفرانس چند است؟

قیمت سیستم کنفرانس به بودجه شما بستگی دارد، به عنوان مثال برندهای برتر مانند بیرداینامیک و ای کی جی هزینه بیشتری نسبت به مدیا و هوراند دارند که می توانید برای استعلام قیمت دقیق با شماره ۰۹۱۳۲۹۷۹۵۹۰ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *